وبلاگ اكسين ماركتينگ وبلاگ اكسين ماركتينگ .

وبلاگ اكسين ماركتينگ

چگونه يك برند بسازيم؟

 امروزه برندسازي و تبليغ آن گوي سبقت را از ديگر شيوه هاي تبليغاتي ربوده و تقريبا همه قبل از ايجاد كسب و كار خود به فكر نام گذاري و خلق يك برند هستند تا از مزاياي سود آوري و مطرح شدن آن نهايت استفاده را ببرند.

برند را مي توان نه تنها يك نام تجاري كسب و كار كه حتي راهي براي متمايز كردن محصولات توليد شده در شركت خود نسبت به محصولات مشابه ديگر دانست ؛ پس داشتن يك برند در دنياي اقتصاد يك توصيه نيست بلكه يك اصل است كه بايد اجرا شود.

برندسازي مانند هر كار ديگري انجامش فوت هاي كوزه گري دارد كه اگر ندانسته و بي گدار به آب بزنيد هيچگاه به نتيجه ي سودمندي نمي رسيد بنابراين لازم است اين نكات را فرا گرفت و به جمع برندداران زبده و سرآمد ملحق شد.

قبل از هر چيز اول با خود خلوت كنيد و ببينيد قصد عرضه چه خدمات يا محصولاتي را داريد و حوزه ي كاري شما كدام است ؟ بعد طي اقدامي جست و جوگرانه از طريق وب سايت ها يا حتي صفحات فضاي مجازي رقيبان خود را شناسايي كنيد تا متوجه شويد آن ها چگونه تبليغ مي كنند ، محصولاتشان چگونه است و كاربران راجع به آن محصولات و كيفيتشان چه نظري دارند ؟

اين كار به شما كمك خواهد كرد كه با نقاط قوت و ضعف رقيبان خود آشنا شويد و در طول انجام فعاليت هاي تبليغاتي و حرفه اي نقاط ضعف آن را در مجموعه تكرار نكنيد.

حالا وقت هويت سازي براي برندتان است .واقعيت اين است كه يك برند هيچگاه با در شيپور كردن تمايزات محصولاتش نسبت به ديگر برندها محبوب دل مشتري ها نخواهد شد و بايد آن را با كاربران رفيق كرد. اولين قدم براي ايجاد اين رفاقت روياپردازي است؛ شما بايد برند خود را يك فرد زنده تصور كنيد كه قرار است خدمات مثبتي را براي كاربران انجام دهد پس نياز به داستان سرايي داريد كه بتوانيد مشتري هايتان را با قهرمان اين قصه همراه كنيد تا رفته رفته با او مانوس شده و بتوانند به آن اعتماد كنند.

انتخاب نام تجاري براي كسب و كارتان در ادامه اين راه مي تواند باعث انس زودتر و البته بيشتر كاربران با برند شما شود به شرط آنكه ارزش ها و رسالت اصلي مجموعه خود را در اين نام تجاري بگنجانيد.

 


 

از قديم الايام بزرگترها هميشه در گوش ما مي خواندند كه به جاي شعار دادن عمل كنيد اما اتفاقا اينجا لازم است شعار دهيد. شما بايد بتوانيد يك شعار جذاب و مناسب براي برند خود انتخاب كنيد تا شاهد ارتقاي كسب و كار خود باشيد و اگر بيخيال اين مورد شويد برند شما در ذهن مخاطب باقي نمي ماند اما بايد توجه داشته باشيد شعارتان برگرفته از نوع خدمات و محصولاتي باشد كه در كسب و كارتان به مشتري ها ارائه مي دهيد.

همچنين يك شعار مناسب بايد جذاب و كوتاه باشد پس فكر ذكر مصيبت خواندن را از سرتان بيرون كنيد چون مخاطب منتظر مغز صحبت شماست و قرار است اين شعار را همه جا از وب سايتتان گرفته تا روي كارت ويزيت و فاكتورهايتان ذكر كنيد و به نوعي آنقدر مخاطب با آن ارتباط بگيرد كه هر جا آن را ببيند نام برند شما به خاطرش بيايد.

قلم و كاغذتان روي ميز بگذاريد و شروع به طراحي لوگو كنيد؛ البته لازم است بدانيد كه اگر در لوگو نام بردتان را هم به كار بگيريد در اين راه موفق تر عمل خواهيد كرد.

آنچه در  طراحي لوگو نيازمند دقت مي باشد اين است كه بتوانيد هويت و شخصيت برند خود را بدون اشاره مستقيم به محصولات خود در لوگو نشان دهيد استفاده از رنگ و فونت جذاب و مناسب مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند؛ اين يك نكته طلايي است كه در لوگو بسياري از شركت‌هاي بزرگ هم ديده مي‌شود.

حواستان به صداي برندتان باشد. اصولا با توجه به برندي كه انتخاب مي شود و فعاليتي كه انجام مي دهد بايد صداي برندتان هم انتخاب شود.مثلا اگر اسمي جذاب و خدمات شما بيشتر در حوزه جوان هاست در توليد محتواهاي صفحات فضاي مجازي و وب سايت مرتبط با كسب و كارتان مي توانيد از نگارشي خودماني تر و حتي عاميانه استفاده كنيد تا بيشتر به دل مخاطبتان بنشيند.

فراموش نكنيد درصورتي كه همه ي اين كارها را هم انجام داديد اگر در استفاده از  برند و تبليغ آن كوتاهي كنيد يا در آن مداومت به خرج ندهيد مانند اين است كه آب در هاون كوبيده باشيد.

مجموعه اكسين ماركتينگ آمادگي خود را براي كمك به توسعه كسب و كار شما در زمينه طراحي لوگو اعلام مي كند؛ شما مي توانيد در كوتاه ترين زمان ممكن اقدام به ثبت سفارش كنيد و تبليغات خود را به صورت حرفه اي آغاز كنيد تا از رقيبانتان نيز جلوتر بزنيد فقط كافي است با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ يا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگيريد.


برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۷:۳۶ توسط:اكسين ماركتينگ موضوع: نظرات (0)

ثبت برند چيست ؟

 با گسترش دنياي اقتصاد در عصر كنوني ، كمپاني ها و توليد كننده هاي زيادي در مسير عرضه ي محصولات خود قدم برداشتند و هر كدام تمام تلاششان اين است كه به مخاطب القا كنند محصول توليد شده توسط آن ها بهترين است.

براي آنكه هر توليد كننده اي برروي محصولات متنوعش معرفي نامه اي از خود و مجموعه اش ذكر كند نياز به يك برند مطرح شد و حالا ماجرا تا جايي پيش رفته كه اگر گشتي در بازار كه بزنيد مي بينيد براي هر نوع محصول كه دنبال خريد آن هستند ۱۰ ها كمپاني به شما معرفي مي شود و اين شما هستيد كه بايد از ميان آن ها انتخاب كنيد.

در واقع مي توان گفت برند مجموعه اي از ارتباطات احساسي و عملكردي است كه ميان شركت فروشنده و خريدار برقرار مي شود و از آنجا كه داراي علامت تجاري است كمك مي كند تا سوء استفاده هاي كمتري از عنوان و امتيازات شركت صاحب برند صورت گيرد و در مقابل خريداران نيز با صرف وقت كمتر و اطمينان بيشتري محصول دلخواه خود را خريداري كنند.

پس تا اينجا مشخص شد برند هويت يك شركت است و از آنجا كه اين هويت در نظر مشتريان داراي اهميت بالايي است نياز است هر كسب و كار كوچك و بزرگي يك برند براي خود ايجاد كند تا بتوانيد از طريق آن محصولات خود را به مشتريانش معرفي و تبليغ كند اما اين را هم در نظر داشته باشيد براي طراحي يك لوگو بايد دقت زيادي را به كار گرفت و با استفاده از اصول طراحي و روانشناسي آن را ايجاد كرد.

رنگ ، طرح ، شكل و حتي احساسي كه مخاطب پس از مشاهده آن برند دريافت مي كند در ماندگاري برند در ذهن مشتريان تاثير بسزايي دارد چون يك شخص حقوقي قرار است به يك موجود زنده و داراي نفس تبديل شود و در ميان مردم حضور پيدا كند.

حالا اين سوال مطرح مي شود كه براي ساخت يك برند بايد به چه چيزهايي توجه كرد ؟ تحقيق درباره مخاطبان و رقبا خود ، تعيين تمركز و هويت خود ، انتخاب نام تجاري ، مشخص كردن شعار خود ، طراحي ظاهر برند ، طراحي آرم يا لوگو ، تكرار نام تجاري خود در كسب و كار سه گام مهم و موثر در ساخت يك برند هستند. .

در نهايت بايد بدانيد كه امروزه مهمترين فاكتور نزد كاربران ، برند است ؛ بنابراين هر چه برند شما معروف تر باشد در نتيجه مشتريان بيشتري را از بازار سهم خود خواهيد كرد اما توجه داشته باشيد در معرفي و تبليغ برند خود به قدري توقعات مشتري هايتان را بالا نبريد كه بعد نتوانيد پاسخگوي خواسته هايشان شويد.

رعايت صداقت و در عين حال ارائه محصول باكيفيت جزء اصول ايجاد يك برند است و كه اگر به آن ها توجهي نشود يا از شركت هاي بزرگ تقليد كنيد مخاطبان پس از مدت كوتاهي متوجه مي شوند كه شما مانند طبل توخالي هستيد و ممكن است در ادامه به جاي جذب مشتري ، دفع آن ها از كسب و كارتان را شاهد باشيد.

مجموعه اكسين ماركتينگ با كادري حرفه اي مي تواند به شما در زمينه طراحي لوگو كمك كند تا در مدتي كوتاه كسب و كار شما هم به مجموعه شركت هاي داراي هويت بپيوندد، براي بهره مندي از اين خدمات مي توانيد با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ يا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگيريد و درخواست خود را براي نياز به طراحي لوگو ثبت كنيد.


برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۱:۲۲ توسط:اكسين ماركتينگ موضوع: نظرات (0)