چگونه يك برند بسازيم؟
امروزه برندسازي و تبليغ آن گوي سبقت را از ديگر شيوه هاي تبليغاتي ربوده و تقريبا همه قبل از ايجاد كسب و كار خود به فكر نام گذاري و خلق يك برند هستند تا از مزاياي سود آوري و مطرح شدن آن نهايت استفاده را ببرند.
برند را مي توان نه تنها يك نام تجاري كسب و كار كه حتي راهي براي متمايز كردن محصولات توليد شده در شركت خود نسبت به محصولات مشابه ديگر دانست ؛ پس داشتن يك برند در دنياي اقتصاد يك توصيه نيست بلكه يك اصل است كه بايد اجرا شود.
برندسازي مانند هر كار ديگري انجامش فوت هاي كوزه گري دارد كه اگر ندانسته و بي گدار به آب بزنيد هيچگاه به نتيجه ي سودمندي نمي رسيد بنابراين لازم است اين نكات را فرا گرفت و به جمع برندداران زبده و سرآمد ملحق شد.
قبل از هر چيز اول با خود خلوت كنيد و ببينيد قصد عرضه چه خدمات يا محصولاتي را داريد و حوزه ي كاري شما كدام است ؟ بعد طي اقدامي جست و جوگرانه از طريق وب سايت ها يا حتي صفحات فضاي مجازي رقيبان خود را شناسايي كنيد تا متوجه شويد آن ها چگونه تبليغ مي كنند ، محصولاتشان چگونه است و كاربران راجع به آن محصولات و كيفيتشان چه نظري دارند ؟
اين كار به شما كمك خواهد كرد كه با نقاط قوت و ضعف رقيبان خود آشنا شويد و در طول انجام فعاليت هاي تبليغاتي و حرفه اي نقاط ضعف آن را در مجموعه تكرار نكنيد.
حالا وقت هويت سازي براي برندتان است .واقعيت اين است كه يك برند هيچگاه با در شيپور كردن تمايزات محصولاتش نسبت به ديگر برندها محبوب دل مشتري ها نخواهد شد و بايد آن را با كاربران رفيق كرد. اولين قدم براي ايجاد اين رفاقت روياپردازي است؛ شما بايد برند خود را يك فرد زنده تصور كنيد كه قرار است خدمات مثبتي را براي كاربران انجام دهد پس نياز به داستان سرايي داريد كه بتوانيد مشتري هايتان را با قهرمان اين قصه همراه كنيد تا رفته رفته با او مانوس شده و بتوانند به آن اعتماد كنند.
انتخاب نام تجاري براي كسب و كارتان در ادامه اين راه مي تواند باعث انس زودتر و البته بيشتر كاربران با برند شما شود به شرط آنكه ارزش ها و رسالت اصلي مجموعه خود را در اين نام تجاري بگنجانيد.
از قديم الايام بزرگترها هميشه در گوش ما مي خواندند كه به جاي شعار دادن عمل كنيد اما اتفاقا اينجا لازم است شعار دهيد. شما بايد بتوانيد يك شعار جذاب و مناسب براي برند خود انتخاب كنيد تا شاهد ارتقاي كسب و كار خود باشيد و اگر بيخيال اين مورد شويد برند شما در ذهن مخاطب باقي نمي ماند اما بايد توجه داشته باشيد شعارتان برگرفته از نوع خدمات و محصولاتي باشد كه در كسب و كارتان به مشتري ها ارائه مي دهيد.
همچنين يك شعار مناسب بايد جذاب و كوتاه باشد پس فكر ذكر مصيبت خواندن را از سرتان بيرون كنيد چون مخاطب منتظر مغز صحبت شماست و قرار است اين شعار را همه جا از وب سايتتان گرفته تا روي كارت ويزيت و فاكتورهايتان ذكر كنيد و به نوعي آنقدر مخاطب با آن ارتباط بگيرد كه هر جا آن را ببيند نام برند شما به خاطرش بيايد.
قلم و كاغذتان روي ميز بگذاريد و شروع به طراحي لوگو كنيد؛ البته لازم است بدانيد كه اگر در لوگو نام بردتان را هم به كار بگيريد در اين راه موفق تر عمل خواهيد كرد.
آنچه در طراحي لوگو نيازمند دقت مي باشد اين است كه بتوانيد هويت و شخصيت برند خود را بدون اشاره مستقيم به محصولات خود در لوگو نشان دهيد استفاده از رنگ و فونت جذاب و مناسب مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند؛ اين يك نكته طلايي است كه در لوگو بسياري از شركتهاي بزرگ هم ديده ميشود.
حواستان به صداي برندتان باشد. اصولا با توجه به برندي كه انتخاب مي شود و فعاليتي كه انجام مي دهد بايد صداي برندتان هم انتخاب شود.مثلا اگر اسمي جذاب و خدمات شما بيشتر در حوزه جوان هاست در توليد محتواهاي صفحات فضاي مجازي و وب سايت مرتبط با كسب و كارتان مي توانيد از نگارشي خودماني تر و حتي عاميانه استفاده كنيد تا بيشتر به دل مخاطبتان بنشيند.
فراموش نكنيد درصورتي كه همه ي اين كارها را هم انجام داديد اگر در استفاده از برند و تبليغ آن كوتاهي كنيد يا در آن مداومت به خرج ندهيد مانند اين است كه آب در هاون كوبيده باشيد.
مجموعه اكسين ماركتينگ آمادگي خود را براي كمك به توسعه كسب و كار شما در زمينه طراحي لوگو اعلام مي كند؛ شما مي توانيد در كوتاه ترين زمان ممكن اقدام به ثبت سفارش كنيد و تبليغات خود را به صورت حرفه اي آغاز كنيد تا از رقيبانتان نيز جلوتر بزنيد فقط كافي است با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ يا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگيريد.
برچسب: سئو،
ادامه مطلب